Известие

Collapse
No announcement yet.

P0235 - Graph /Графика/ - турбо дупка

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • P0235 - Graph /Графика/ - турбо дупка

    Уважаеми колеги,
    Както от заглавието се подразбира става въпрос за грешка Р0235, при която турбото пренадува.
    Автомобила е Alfa Romeo 156, мотор 2,4 JTD ' 140HP (CF3) - Системата, както и колата като цяло е изправна, без никъкви други грешки, без изспускания на въздух при надуване и прочие! (всички сензори са ОК
    (най-вероятно проблема е в соленоида или геометрията на турбото - но каква е тази дупка - какво разтоварва така изведнъж!!!)
    (Колата няма никакви доработки)

    1) На първата графика се вижда със СИН цват, релната работа на турбото и с червен исканата от ECU-то!


    Немога да разбера обаче какъв е този рязък спад, преди потеглянето и сменянето на предавките от 1-ва до 4-та!? /HELP/

    2) На втората графика се вижда явно пренадуването до 2500мба, като извадим атмосферното -950 , остава релано надув приблизително на 1.5 ?!!!?



    3) Позицията на соленоида и неговите резки спадове със зелен цват на следващите две графики, при тази ситуация! ?




    Моля, дайте мнение по проблема.
    Извините за разговорния стил на писане!
    Поздрави.
    Alfa Romeo 156 - 1.8 T.S.
    Alfa Romeo 156 SW - 2.4 JTD 140 +

  • #2
    Първо се научи как се прави лог
    ex - 147 16v multijet

    Comment


    • #3
      ...
      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:02.

      Comment


      • #4
        AKo EGR му е отворен, ще губи налягане.

        А в случая залагам 1 каса бира, че МАП сензора си му е здрав
        ex - 147 16v multijet

        Comment


        • #5
          ...
          Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:02.

          Comment


          • #6
            Колега /emzo/ съжалявам но съм любител и НЕ знам как трябва да се прави лог. Благодаря за съветите и на теб и на другите колеги ще сменя мап - а, нищо че е нов и ще видя какво ще стане. Ако правилно съм схванал, турбото НЕ пренадува а компа получава грешни данни за налягането от мап сензора. Така ли? Егр клапан ми дава на диагностика че работи нормално, както и всички други елементи по горивната уредба. Така и не разбрах, може ли да ми съдействате и да ми обясните какви са тези резки спадове на турбото и на соленоида, така изведнъж. Благодаря.
            Alfa Romeo 156 - 1.8 T.S.
            Alfa Romeo 156 SW - 2.4 JTD 140 +

            Comment


            • #7
              Нищо не сменяй.
              Лог се прави на висока предавка от ниски обороти до поне 4500.

              В краен случай и на 3та от 1400 до 4500рпм.
              Логваш:
              rpm
              boost pressure
              desired boost pressure
              boost control solenoid

              Файла експортваш в CSV, RAR/ZIP-ваш го и ги прикачаш тук.

              Най-често иска чистене на клапана, но може и да е задръстена геометрия.
              ex - 147 16v multijet

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                При тази грешка проблема не е нито в соленоида, нито в геометрията на турбото, както си предположил. Възможните причини също са две, но други:

                1. Неизправен МАР сензор.
                2. Неизправен ЕГР клапан.

                Написал си, че всички сензори са ОК, остава да е ЕГР клапана.
                Извинявай много колега, но моля те не пиши повече толкова убедително неща за които въобще не си сигурен!!!



                По темата.
                Направи лога както ти препоръча Емо!

                Също така натисни с ръка ли отвертка лоста на клапана който е на самата турбина, ако се чува скърцане най-вероято е зацапана геометрията!

                А също така може да пробваш с друг соленоид, електрическия клапан който се намира над радиатора, той управлява турбото!
                sigpic
                Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                147 JTDm 140-Малката манекенка
                GT- JTDm 150

                Comment


                • #9
                  ...
                  Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:02.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                    Съжалявам наистина, ако това, което съм написал, е прозвучало прекалено убедително, но пък съм сигурен в него. Докато, от друга страна, твоите натискания ту с ръка, ту с отверка, на мен лично не ми звучат никак убедително, особено когато се касае за турбокомпресор.
                    Да предложиш някакъв по-прост и лесен начин за проверка на запекла геометрия, сравнено с това, което е предложил колегата?

                    ....или само си бърбориш неубедително?


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Геометрия се проверява с вакуум помпа,за да може да се проследи дали плавно се движи лоста на уест гейта.Тези методи с отвертката са меко казани несериозни-ако скърцала,значи вероятно е запекла,как ще прецениш дори ако се движи,дали е плавно и без прекъсвания.А и да разбереш,че е запекла геометрията или на места задира,какво ще направиш-потребител като този трябва да отиде в сервиз,там обаче могат да свършат и диагностицирането на проблема.
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                        Съжалявам наистина, ако това, което съм написал, е прозвучало прекалено убедително, но пък съм сигурен в него. Докато, от друга страна, твоите натискания ту с ръка, ту с отверка, на мен лично не ми звучат никак убедително, особено когато се касае за турбокомпресор.
                        Пипни някой път някоя турбинка с ръчичка!
                        Не е страшно и да се изцапаш, ще се измиеш после.....

                        Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                        Геометрия се проверява с вакуум помпа,за да може да се проследи дали плавно се движи лоста на уест гейта.Тези методи с отвертката са меко казани несериозни-ако скърцала,значи вероятно е запекла,как ще прецениш дори ако се движи,дали е плавно и без прекъсвания.А и да разбереш,че е запекла геометрията или на места задира,какво ще направиш-потребител като този трябва да отиде в сервиз,там обаче могат да свършат и диагностицирането на проблема.
                        Човека иска мнение във форума!
                        Това е най-простия метод без каквато и да било техника!
                        А в сервиза тия с помпата могат и мнооо хубаво да го изклатят.....
                        А опита ми показва, че 99% от скърцащите са бил със заяждаща геометрия!!!

                        Навремето едни такива майстори с най-качествената апаратура ми казаха, че ми стърже турбината!!!
                        После човека от турбо-сервиза само като е чу и постави диагноза, МНООООО ПО-РАЗЛИЧНА ОТ НА ХОРАТА С ЯКАТА ТЕХНИКА!!! Естествено се оказа напълно прав!

                        НО това ми го каза защото братовчет ми се познаваш с него....... Дали иначе нямаше да ме изклатят 300-400лв!!!

                        Но ЗА все пак не работя в сервиз а колите са ми просто хоби......

                        Така като гледам колегата пуснал темата не е в БГ, та нека да му помогнем с каквото можем!


                        Това което казвам също може да не е така на 100% варианти много, но пък всеки който желае сам да си помогне може да си го провери за себе си и след това да си прави изводи!
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                          Пипни някой път някоя турбинка с ръчичка!
                          Не е страшно и да се изцапаш, ще се измиеш после.....



                          Човека иска мнение във форума!
                          Това е най-простия метод без каквато и да било техника!
                          А в сервиза тия с помпата могат и мнооо хубаво да го изклатят.....
                          А опита ми показва, че 99% от скърцащите са бил със заяждаща геометрия!!!

                          Навремето едни такива майстори с най-качествената апаратура ми казаха, че ми стърже турбината!!!
                          После човека от турбо-сервиза само като е чу и постави диагноза, МНООООО ПО-РАЗЛИЧНА ОТ НА ХОРАТА С ЯКАТА ТЕХНИКА!!! Естествено се оказа напълно прав!

                          НО това ми го каза защото братовчет ми се познаваш с него....... Дали иначе нямаше да ме изклатят 300-400лв!!!

                          Но ЗА все пак не работя в сервиз а колите са ми просто хоби......

                          Така като гледам колегата пуснал темата не е в БГ, та нека да му помогнем с каквото можем!


                          Това което казвам също може да не е така на 100% варианти много, но пък всеки който желае сам да си помогне може да си го провери за себе си и след това да си прави изводи!
                          Още повече,че е в чужбина,там никой не чисти геометрии,направо сменят турбината.
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            В случай, че ни си носите вакуум помпа или друго специализирано оборудване, методиката предложена от haljscho може да бъде доста полезна за хората, които знаят къде се намира мотора на колата.

                            За тези, които и това не знаят, има сервизи.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              В случай, че ни си носите вакуум помпа или друго специализирано оборудване, методиката предложена от haljscho може да бъде доста полезна за хората, които знаят къде се намира мотора на колата.

                              За тези, които и това не знаят, има сервизи.
                              За тотално блокирала геометрия може би,но в случая не е така,защото ако е така,не са такива симптомите !!!!!!!! Запичаща на места геометрия,няма как да я хванеш така,особено ако не го прави всеки път,това са прецизни неща а не завиване и отвиване на винтчета !!!!!!!! Колегата го е страх да се завърти с отвертката покрай турбината,тъй че най добре е да отиде в сервиз.
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment

                              Working...
                              X